در ویندوز 8 به بعد سیستم و کلاً ساختار درایور ها کاملاً تغییر کرد. هرچند خود ویندوز از مجموعه درایور های عظیمی برخوردار است اما درایور ها همیشه در حال بروزرسانی هستند و به همین خاطر در ویندوز قسمتی به نام دانلود خودکار درایور ها گنجانده شده است.



این قابلیت بسیار بسیار کاربردی است و شما را همیشه از حیث درایور و دانلود دستی آن ها بی نیاز می کند اما با اوضاع خراب اینترنت داخل کشور مثل سرعت بسیار کم، قطعی و از همه مهم تر گران بودن آن باعث شده است به فکر کم کردن مصرف خود باشیم.

این دانلود ها حجم مصرف اینترنت بالایی دارند خصوصاً وقتی که ویندوز را از اول دوباره نصب می کنید حجم بسیار زیادی دانلود می شود. کاربرانی که به ویندوز 8.1 کوچ کرده اند از این موضوع گله مند هستند و تقصیر را گردن کاشی های زنده و Modern UI میاندازند.


در این آموزش می آموزید که با چند کلیک ساده این قابلیت را خاموش نمائید.

 روی This PC یا همان مای کامیپوتر خودمان کلیک راست کرده و سپس Properties را کلیک کنید.

سپس طبق عکس پیش برید.




در صورتی که از قبل درایور های سیستم خود را دارید بلافاصله بعد از نصب ویندوز این قابلیت را خاموش کنید و اقدام به نصب درایور ها کنید.

اگر هم درایور های سیستم خود را ندارید بگذارید ویندوز همه را دانلود کرده و سپس آن را خاموش کنید.


نکته خودمونی : بعضی دستگاه ها مانند تلفن های هوشمند ممکنه خود ویندوز درایور هایش رو نداشته باشه به همین دلیل این قابلیت میتونه خیلی به شناسایی دستگاه ها کمک کنه.